lördag 18 juli 2009

+5415800811

Anna ligger i sin varma säng och sover, klockan är 01.20 och det är 40 min kvar tills klockan  ringer och det är dags för jobby-time :D :D :D 
PLÖTSLIGT! Annas mobil ringer, ett nummer som hon inte känner igen.. Men, trött som hon är tar hon upp mobben och trycker på den gröna luren.
- Hej det är Anna. Säger kråkan med morgonrösten.
- Bla Bla Bla
- Va?
- Bla Bla Bla
Anna förstår nu att personen i fråga inte pratar svenska eller norska, utan ENGELSKA...
Neeeej! Inte Annas hatspråk (tänker hon). Nu är det den där Mike Shishler som ringer, för han är ju den enda engelskspråkiga person som kan tänkas ringa henne efter "Prag förälskelsen" och alla facebook kommentarer "God bless sweden" eller "I'm on my way" haha.
Anna blir trevliga tjejen på telefon som inte fattar mycket av det som kommer ur hennes egen käft, men hon hackar sig fram på sitt G i Engelska B. 
Polarna  börjar snacka om väder, om svenneland och allt vad livet har att erbjuda. 
Men att snacka om allt detta är inget Anna nöjer sig med. Nej, tjejen måste ju självklart återuppliva gamla "romantiska" Prag-minnen.
- Vadå Prag???
- Ja, där vi träffades kanske..
- Jag har inte träffat dig i Prag :S
- Okej, vem är du då?
- Hallå, vem är du egentligen?
- Anna, vem är du?
- Vem tror du att jag är?
- Mike kanske!
- Va! Näe jag är Dave!
- Är inte du min tjej?
- Haha, näe, verkligen inte..
HAHAHAHA Snälla detta händer ju bara inte! Grabben och jag har snackat i en halvtimme och båda tror att den andre är någon helt annan.. och inte bara det, vi snackar engelska.. han är från USA.. 
- Haha, ledsen att jag väckte dig, så du är inte i NY nu asså?
- Näe, jag är i Sverige :P
- Jaha, för min tjej är i NY nu, och hon gav mig det här nummret, kanske gav mig fel.. 
(Stackars lille amerikan, han har visst råkat ut för det svenska kända "betätta någon annas nummer istället för ditt eget" tricket). 
- Ja, det verkar vara så.. Säger svenska flickan Aka. Anna
- Men det var i alla fall trevligt att få snacka lite med dig! hehe. Sa Dave.
Så slutade det skumma samtalet, men nästa gång är det nog Mike som ringer ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar