fredag 25 september 2009

Hallibaloba i Sandefjord centrum

Gårdagen, hur gick det för Soffy är frågan? Hon klarade galant av att ta sig förbi pingvisoffy stadiet och övergå till masksoffy som inte bara låg på marken utan också fick med sig andra med en aning vilt beteende haha. Jag själv? hmm. Några minnesluckor täcker kvällen, så var väl inte helt nykter jag själv heller måste jag erkänna. Wendela var nog den enda i hela kollektivet som höll sig i schack. Istället för att joina oss andra satt hon och analyserade/hånade allas en aning roliga beteenden hehe. När hon dagen efter berättar allt man har sagt och gjort började jag fundera på är jag senast hade varit med på en fest där jag har analyserat/hånat någon. Då upptäcker jag att jag inte kom på ett enda tillfälle. Varför? Jo, för att jag alltid dricker upp SÅ fort att jag inte hinner se när alla andra blir packade. Vid det laget så är jag redan fullast på partyt och uppfattar då inte omvärlden så som man kanske borde.

Vad har jag nu gjort igår, som jag inte riktigt mins?

  • Sebbe hittade Zackes plånbok (en grapp som bodde i kollektivet innan vi kom dit) alla började kämpa om att få det den innehöll och pengarna försvann innan plånboken knappt hade öppnats. Vad ville då Anna helst av allt ha i plånboken? Jo, ett bibliotekskort (det kan kanske vara bra att ha här i Norge???). Dock var hon inte den enda som ville ha kortet, Sebbe och Anna började en dragkamp. Tillslut skriker Anna ”the winner” stolt till Wendela, titta jag vann det, värsta bra!!!
  • Spillde tydligen ut ett helt vinglas på min outfit, Mickan byter om på Anna som inte ens märker att hon får en annan tröja. Däremot tyckte jag faktiskt att jag kände igen ett grått linne som låg i saltbad morgonen därpå. Tänkte då, vilken klantig idiot "någon" har varit som spillt ner sig.. Hade alltså inte en blekaste på att det kanske kunde vara jag själv.
  • Meningen med kvällen var ju att komma till Cactus, men Anna var ju inte där.. Jag mins att jag vände strax utanför dörren och gick in igen. Så dagen efter frågade jag, hade ni kul på Cactus igår? Och. Undrar varför jag inte hängde med egentligen? Svaren från alla var; äh det gör inget för det var ju ändå inte så kul där och vi kom ändå dit så sent. Lite senare snackar Anna med den som var mest med i leken (Wendela) och då säger hon att jag tydligen visst var med på Cactus haha. Men ärligt, jag var väl inte mest packad när ingen annan märkte att jag faktiskt var där? ;)
  • En kille var med på kvällen som jobbar på Jockes och Erics jobb. Han var rätt liten och hade mössa på sig. Alla undrade hela kvällen vem killen var, men ingen orkade ens snacka med honom. När man på morgonen går igenom gårdagen med kollektivet, minus Wendela, berättar jag att jag inte sagt ett skit till killen och att han var tyst och tråkig. När man sedan träffar ”wendi the girl” berättar hon att han och jag faktiskt suttit bredvid honom ute och fört ett samtal :S där ser man, jag var visst mer social än jag trodde ;)

Ja, ja det är bara att inse att jag alltid blir så sjukt full och det är inte någon gång ibland, utan jämt!!! Denna fylla var jämförbar med ”Hultsfreds Screwdriverfylla” vilket jag kanske ska tänka till på till nästa gång och kanske lugna ner mig. I alla fall lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar