onsdag 23 september 2009

Hur går det i Norge?

Nu börjar jag få ordning på saker och ting här i kollektivet. Idag har Filip faktiskt hjälpt mig att få igång högtalarna i mitt rum vilket betyder att alla flockas som boskap till detta lilla uppehållsrum med sina datorer (Wendela och Soffy). Mitt rum börjar komma i form och de kända "Anna-kollagen" sitter stabilt på alla väggarna. Dock kan man inte bara installera sig i sitt nya hem, man måste kunna försörja sig också.. Därför har jag haft dagliga rutter till stan (ett kliv utanför dörren). Sedan går man några meter för att komma till alla bemanningsföretag som jag börjar bli stammis hos vid det här laget. Det är verkligen hur skönt som helst att bo i centrum, kunna gå hem från partyn när man vill vilket jag tidigare verkligen avundats Klinga!

Har jag då jobb än? Den vanligaste frågan man får antar jag. Nej, inget jobb än. Men förhoppningsvis börjar jag jobba i ett varmkök på måndag, men bara i tre veckor eftersom att det är ett vikariejobb. Genom Adecco kommer man alltså bara få vikarie jobb vilket betyder att mina jobb antagligen kommer variera från att vara i barnehage, till kassan på "Kiwi minipris" eller som på måndag, stå i ett varmkök. Rätt kul att variera sig kanske? I alla fall när man har fått höra om KorvstopparSoffys varierande jobb ;) haha

Under perioden i Norge har jag också
  1. Hunnit inhandla två stycken lusekoftor för att känna mig mer som en norrman än en utlänning (skumt att jag faktiskt är invandrare här)
  2. Promenerat ”nästan” varje dag med Mickan
  3. Handlat lite onödiga saker, även om jag måste spara
  4. Gått runt Mittåsen (lång, lång väg) bara för att vi såg att godiset ”bara” kostade 7,99 kr/hg på en reklam om Europris :) :) :)
  5. Lagat massa storkok, som man sedan får äta varje dag i en vecka, denna vecka blir det en vegansk currygryta ;)
  6. Vartit på salsakväll på Kafka och hadbangat (en aning missplacerad?)

"Salsakvällen men Knutkollektiv"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar