onsdag 2 december 2009

Ps och Ds

Jag glömde minsann att nämna en mycket viktig liten detalj på ferren i fredags. Så här var det:
Under kvällens gång står superfulla Mickan, Anna och Wendela i köket när vodkan kommer till plats. Kaffekoppar flyger runt i hela köket och alla fick en kopp med vodka, var "supergott". Dock är alla för fulla för att fatta att man kanske inte ska häva en deciliter vodka i ett svep och gör det ändå. Man kan säga att det var här någonstans som festen urartade. Till exempel får jag en sjukt bra idé, jag ska minsann fixa en vattenpipa som var så stor succé på förra partyt. Jag börjar mecka med pipan och ska slutligen tända kolet. Jag visste att det fanns ett kol kvar, men med all alkohol bestämde jag mig för att det finns absolut inget kol kvar. Hur ska man då lösa problemet? Jo, smart som man är kom jag på att det satt en liten träkloss i mitt fönster (som ska stötta upp min fönsterbräda så att den inte åker i backen). Den kan man ta tänkte Anna och sprang in på sitt rum för att hämta träklossen. När man väl kom ut i köket var alla där och väntade spänt på vattenpipan. Vi försökte tända träbiten men till vår stora förvåning ville den inte bli kol. Anna får en ny snilleblixt, hon springer efter nagellackborttagningsmedlet (trodde väl att det var sak samma som tändvätska). Efter att hon dränkt träbiten med det så gör hon och blondskallen ett nytt försök. Oj vad det brann, de goda vännerna lägger den brinnande eldbiten på plats och Wendela börjar suga. Det brinner där uppe på toppen av vattenpipan och Wendela drar stora djupa andetag för att få igång piphelvettet och så slocknar elden. Jag tror faktiskt att jag hällde på ännu mer aceton medan Wendela stod och sög, alltså dränkte vi nog pipan i det. Tände på nytt och så höll vi på ett bra tag innan vi gav upp.

Nu i efterhand förstår vi faktiskt hur blåsta vi var som stod och andades in acetongaser vilket måste vart mycket farligt, det konstiga är att ingen stoppade oss, alla andra tyckte väl också att det var en toppen idé haha.

Dagen efter hittade jag kolet i påsen, där det alltid har legat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar