måndag 5 september 2011

Snälla ge mig!

I morgon tar jag en paus från det här (mild bild):
Jag ska åka ensam till Oslo och ska försöka charma in mig på en lägenhet som har visning.. När jag väl försökte boka hembiljetten går det självklart inget tåg hem efter visningen. Typiskt. Då blir det - gå ut på krogen och hoppas på ett "kvart över tre ragg" (på en tisdag). Men efter att jag fått en till visning på onsdagen måste jag stanna ännu en natt. Vad är grejen med sena visningar? Därför ska jag sova hos en en tjej som jag aldrig träffat förr, som är kompis till en annan tjej som jag inte heller har träffat förut.

Det blir säkert jättebra! Hon har lovat mig en plats på soffan, vilket är betydligt mycket bättre än: att sova på golvet, hoppas på ett kvart över tre ragg eller sova under bar himmel i ösregn och minusgrader! Hej Oslo, hejdå Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar